Garantie & klachten
Garantie
Omdat wij geen twijfels hebben aan de kwaliteit van onze telefoons, bieden wij 12 maanden garantie op al onze toestellen. Zelden hebben onze klanten last van (niet) of deels functionerende telefoons. Mocht dit toch het geval zijn, dan staan wij natuurlijk klaar voor je om het zo netjes mogelijk op te lossen.
Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie conform de Europese richtlijnen. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat jij er in alle redelijkheid van mag verwachten. Dit houdt in dat een artikel bij levering in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren. Naast de wettelijke garantie kijken we ook naar de economische levensduur van het artikel, want het ene product gaat langer mee dan het andere.
Belangrijk om te vermelden: de garantie loopt via Fantastic Phones. Als een toestel zonder toestemming van ons door een partij wordt gerepareerd, dan vervalt de garantie. Schade die buiten de garantie ontstaat, kunnen wij tegen een scherp tarief repareren.
Wanneer een telefoon wordt geretourneerd en aangemeld als garantie claim zal er aan de hand van een onderzoek worden geconstateerd of er defecten zijn aan het toestel. Mocht het zo zijn dat er geen defecten zijn, dan zal er 29,25 aan onderzoekskosten in rekening worden gebracht bij de klant.
Daarnaast is het verplicht dat het toestel terug wordt gezet naar fabrieksinstellingen. Mocht je dit niet kunnen doen, dien je eventuele toegangscodes op het retourformulier in te vullen. Fantastic Phones is niet aansprakelijk voor dataverlies.
===========================================
Garanties en retourneren
Normaal gesproken zullen wij het oude apparaat repareren indien mogelijk. Als dit niet mogelijk blijkt, zullen we zorgen voor een vervangend apparaat.
Bij vervanging zal het oude apparaat gratis vervangen worden door een apparaat van gelijkwaardige of betere kwaliteit (zelfde graad en kwaliteit ten tijde van de garantieclaim en van hetzelfde type).
Als alternatief kunnen wij de consument ook de waarde van het apparaat vergoeden. Als ze klant ervoor kiest om de waarde van het apparaat te laten vergoeden en dit schriftelijk bevestigt, dan zullen wij het apparaat behouden en de consument de waarde vergoeden bij ontvangst.
Procedure voor garantieclaims
Mocht je problemen ondervinden met je apparaat en dit onder de bovenstaande garantievoorwaarden vallen, dan verzoeken wij je contact op te nemen met de Handelaar en/of direct met de Fantastic Phones klantenservice, via een van de onderstaande opties:
Email: support@fantasticphones.nl
Ons support team registreert je garantieclaim. Wij zullen dan een gratis verzendlabel versturen zodat het toestel zonder enige kosten opgestuurd kan worden naar ons.
Zorg er alsjeblieft voor dat het artikel correct en veilig verpakt wordt. Als je de originele verpakking niet meer gebruiken kunt, gebruik je stevig en professioneel verpakkingsmateriaal (een doos met flink veel vulmateriaal; een envelop is geen stevige verpakking).
Belangrijk: het retourproces is enkel gratis mits je gebruikt maakt van het retouretiket om het apparaat terug te zenden.
Na ontvangst inspecteren de technici van Fantastic Phones het apparaat. Vervolgens ontvangt de Klant een statusverslag en, indien deze hier recht op heeft, een vervangend apparaat. Als de Klant een geldelijke vergoeding ontvangt zal deze de aankoopprijs terugontvangen via dezelfde betaalmethode die ook gebruikt werd tijdens de transactie op Fantastic Phones. Let wel: het transporteren/verzenden van een apparaat is uitsluitend toegestaan met de voorafgaande toestemming Fantastic Phones
Voorwaarden en uitsluitingen
Een voorwaarde voor geldige garantie is het juiste gebruik en onderhoud van het product alsmede het naleven van de gebruiksaanwijzingen in de handleiding van Fantastic Phones. In geval van onverantwoordelijk, onregelmatig of onjuist gebruik vervalt de garantie.
Voorbeelden van onjuist/onverantwoordelijk gebruik zijn:
-
kapot beeldscherm en/of behuizing
-
waterschade
-
elektrische schade veroorzaakt door opladers die niet goedgekeurd werden door de producent van het aangeschafte apparaat
-
het downloaden en installeren van software die niet goedgekeurd werd door de producent van het aangeschafte apparaat (incl. apps, enz.)
De garantie dekt geen:
-
uitbreidingsonderdelen, zoals externe geheugenkaarten of camera-/lenskappen.
-
schade aan breekbare product elementen, zoals glas, beeldscherm en lenzen.
-
verbruiksartikelen, zoals batterijen (indien de levensduur van de batterijen verder overeenkomt met de specificaties van de producent).
-
lichte afwijkingen tussen de daadwerkelijke toestand en de nominale toestand van het product die verder geen uitwerkingen hebben op de functionaliteit
-
defecten of schade ten gevolge van incorrecte bediening van het product; schade veroorzaakt door de omgeving, chemicaliën of reinigingsvloeistoffen
-
productschade veroorzaakt door montage/installatie en/of transport
De garantie vervalt o.a. in de volgende gevallen:
-
het niet naleven van de montage-, onderhouds- of reinigingsvoorschriften zoals vermeld in de gebruikshandleiding
-
normale slijtageschade (zoals gebruikssporen op de behuizing en/of het beeldscherm) en/of opzettelijke schade
-
onjuiste activering
-
nalatig of gebrekkig onderhoud
-
schade die overduidelijk veroorzaakt werd door onjuist gebruik van het apparaat
-
schade veroorzaakt door de omgeving of natuurgeweld (zoals rampen), met inbegrip van, maar niet beperkt tot overstromingen, brand en vorst
-
het openen van het apparaat en/of het laten repareren van het apparaat door een persoon/partij anders dan Fantastic Phones.
Niet-dekking door de garantie
Als een product schade niet door deze garantie wordt gedekt, zal de Klant de kosten voor transport en verzending op zich nemen.
Daarnaast is de Klant verantwoordelijk voor alle kosten die ontstaan gedurende het inspectieproces.
Als de Klant op de hoogte gebracht wordt van het feit dat het apparaat niet gedekt wordt door de garantie en van de verbonden kosten van de reparatie, maar alsnog besluit om het Product te laten repareren, zullen de loon- en materiaalkosten in rekening gebracht worden.
Indien schade ontstaat na aflevering van het Product, is het aan de Handelaar om te bepalen of het Product uit coulance gerepareerd wordt. In dit geval heeft de Klant geen wettelijke aanspraak op reparatie van het Product.
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar support@fantasticphones.nl